Drowsy

insikten om att man är en bitter jävel

Posted in Vardag by drowsy on 02 januari 2007

man är väl effektiv! slutade jobbet för en dryg timme sen. har hunnit hem, bokat tvätttid (nu för tiden måste man ju gå ner till tvättstugan och boka tiden manuellt, eftersom internettjänsten inte funkar längre. världens bästa uppfinning har liksom gått i graven, fan!), sorterat tvättberget och gjort mig själv frukost samt plockat in i diskmaskinen.

under tiden jag bredde mina frukostmackor, kom jag på att jag alltid säger konstiga saker eller väljer underliga samtalsämnen när min chef kommer till jobbet. och sen insåg jag att jag förmodligen måste vara bitter. men det är väl inte hans fel att jag måste jobba, och att jag inte kom in på den där konstskolan för 2 år sen och att jag inte har nån att krama om på nätterna. jag får helt enkelt sluta vara bitter i allmänhet och ryta om det gäller något han faktiskt har skuld till.

jaha, vad ska man göra med dessa insikter då? om att man är bitter, men effektiv ibland även om det gäller en själv och inte ens jobbuppgifter. jag tror jag behöver ett ligg. ett bra jävla ligg. och väldigt många kilo kärlek i samma veva.

sexylaundrygirl.jpg
men jag är i alla fall snygg när jag tvättar

Kommentera

