Drowsy

deprimerad svensk

Posted in Konsumtion, Media, Politik by drowsy on 02 januari 2007

Haha. Slutsatsen att dra efter att ha läst på yttermera.se är att vi är intre deprimerade, vi är bara svenskar. Jag gillade beskrivningen ”jantelagspräglad självbild och pessimistisk livssyn”. Jag i en liten låda! Fy fan nu blev man ju rädd för att flytta utomlands.
Läs mer på Yttermera

Mer roligt från yttermera:
rekordmånga svenskar tror att de äger sin bostad, vilket faktiskt är en korrekt beskrivning.. på reklamsabotage.org finns en annan småskön sanning, you’re in debt. vem tjänar egentligen på att vi tror att vi mår så bra av att äga, när vi egentligen bara lever långt över våra inkomster? Här är fler exempel på folk som tror att dom äger sina företag eller sina lägenheter eller sig själv.

Angåenda jantelagen så glider min polare in nyss och berättar om sin nyårsfest, och så droppar hon den oslagbara jantelagskommentaren från mellanstadiet ”inte för att skryta men..”

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Philip said, on 03 januari 2007 at 2:01

    Jag såg filmen ”Underbara älskade” på bio för några dagar sedan, den handlade om döden. Aldrig har jag känt mig så svensk som när jag satt där i min biostol å njöt av att fundera över döden, tyst satt jag å funderade över döden. Döden är banne mig svensk. Liemannen är svensk.

    Vart ska du flytta? Jag ska också flytta utomlands, till Skåne! haha!

    Är det du som har ritat Köpdjävulen?
    Mvh
    – Philip


Kommentera

