Drowsy

mer julpyssel

Posted in Vardag by drowsy on 23 december 2006

 

Jag önskar att jag hade fått en uppesittarkväll i klassiskt manér. Glögg, mandlar, russin, tusen paket att slå in och sätta snören runt och klistra ettiketter på. Julstäda det sista och lägga julduken på bordet och glittra in lägenheten och klä granen. Vi hade bestämt oss för en julgran i år, men eftersom ingen som bor i lägenheten är hemma på julafton så kändes det som att det inte spelade någon roll. Julduken ligger redan på (tack mamma), paketen är inslagna och fina, julstjärnorna sitter uppe, pepparkakorna är bakade (tack A), lussebullar blev det inga (men wtf, var gör det om hundra år), ljusslingan sittter i gardinen och det mesta har hunnits med. Julstädning känns överskattat. Jag städade förra helgen när Ida kom förbi. Nu är det lika rörigt som det brukar (men wtf, vad gör det om hundra år). Men vi lever och är glada.

Mamma tyckte att jag skulle ge mig själv julklapar istället för att köpa några till henne och pappa. Jag kunde inte låta bli att ge dem var sin present, bara för sakens skull. Men jag är ändå nöjd. Tror att jag ska ner till affären och köpa mig en flaska alkoholfri glögg och pimpla lite på jobbet. Det är faktiskt julaftonsmorgon imorgon när jag slutar. Och om jag inte har druckit upp eller bjudit bort hela flaskan kan jag dricka lite imorgon kväll också.

Dessutom har jag en liten crush. Det är mysigt, men varför måste man bli så rädd och osäker? Jag vill gärna så snabbt som möjligt få en överblick och kontroll över situationen, men det går ju inte. Man kan inte komma in i en annan människans skalle. Jag får helt enkelt luta mig tillbaka och enjoy the ride. Tack för julpussen! Den värmde.

Slutligen önskar jag alla jag känner och alla jag inte känner att ni får en jävligt god jul.

Kommentera

