Drowsy

min syster oroar sig för mitt singelliv

Posted in Vardag by drowsy on 22 december 2006

Syster i telefon 

– Tja gumman, vad gör du?
– Sitter vid datorn, vadårå?
– Ska du inte komma ner till McDonalds?
– Vadå är ni där eller?
– Vi var där nyss. Men du kanske vill hälsa på din framtida man, han står i kassan.
Jag vet precis vem hon menar. Smal, tatuerad, piercad och sådär nonchalant snygg men…
– Ånej, inte han. Han är dryg. Jag handlade av honom för några veckor sen.
I ett svårt ögonblick då jag inte kunde komma på ett jävla skit att äta till middag. Och han gav mig en juiceflaska utan kork! Den kan man väl ge till kunder som ska äta på restaurangen.
– Haha men då var det inte helt fel i alla fall?

Vilken tur att det finns fler smala, tatuerade, piercade hårdingar. Som dessutom är snälla.

 

Just nu känns det som att det kommer bli såhär för mig, fast jag kommer ha snyggare kläder än Shanna, och skita i att vika ut mig.

Jag jobbar hela helgen. Känns lagom roligt. Julen blir väldigt splittrad iår. Men jag slipper jobba på nyårsafton. Och jag tackade nej till extrajobb dagarna innan nyår. Det känns som att jag vill ha den tiden med min familj och med mina vänner. Funderar på att köpa en flaska alkoholfri glögg och pimpla på jobbet. Nånting roligt ska jag väl få ha! Förhoppningsvis är alla kunder glada. Eller så är det bara pundarna som har tappat sina jultraditioner som kommer och hänger.

Kommentera

