Drowsy

julpyssel

Posted in Vardag by drowsy on 12 december 2006

061212_01.jpg

När jag vaknade imorse (kl 15.45) luktade det pizza i hela lägenheten. Jag undrade om min kombo hade fått fnatt och börjat dejta en pizzabagare, men det visade sig snart att hon hade stått och bakat pepparkakor. Åh min lilla älskling! Jag blev så glad. Hon är så himla duktig på att baka, även glutenfritt. Jag är en katastrof – när jag skulle baka morotskaka en gång glömde jag morötterna! Så det fick bli äppel-morotskaka. Och betyget blev ”den är inte äcklig, men heller inte god, den smakar bara underligt”. Fast den gick åt ändå. Man får välja publik efter talang.

Jag planerare om lite växter idag också. Vi hade en växt i badrummet som inte trivdes så bra, så när den kom ut i vardagsrummet tappade den alla bladen. Men nu har den fått nya skott! Och en ny kruka. Sen har jag satt 2 julväxter i en guldkruka!

Önskelista ::
Elektriska saker: Mobil med kamera- & mp3spelare, Extern hårddisk (måste vara snygg!), scanner/kopiator/skrivare
341 snygga och sköna trosor (så jag kan tvätta en gång om året)
En glutenfri & vegetarisk kokbok
En bok om lättskötta fina krukväxter
Tavlor/illustrationer/foton som mina sjukt talangfulla vänner gjort/tagit
Pysselsaker
Mysiga middagar

Julpyssel to do ::
Apelsiner med nejlikor och röda band
Baka lussebullar
Pärlplattor med jultema
Julgran
Vegetariskt julbord (det enda jag kan komma på är falafel.. sen då?)

Kommentera

